Filomaniacos : "MÉS QUE MAI"

Benvinguts FILOMANIACOS !!!!

Espero que en aquest espai aporteu les vostres inquietuts entrant en debats diplomàtics i dinàmics.

Us convido a entrar a totes les propostes del blog !!

No falleu a la cita!

domingo, 12 de octubre de 2008

Apunts del Mètodes

Mètodes Filosofics!!! Filomaniacos aquí us deixo uns apunts meus, per si voleu saber més encara...
la meva inteció és amb això, poder aclarir què és Mètodes Filosofics!!!


Empiricoracional: funció de sentits( pluralitat) i l´enteniment(Unitat). Aristotil

Empirista: coneixements depenen de l´experiència sensible i per tant mètode Inductiu.( J.Locke, Berkeley, D.Hume)

Racionalista: afirma la primacia de la raó sobre experiència. Manera deducció amb ( R.Descartes, B.Spinoza G.W.Leibniz) 1- Dogmàtic: Descartes 2- Crític: Popper


Transcendental: no mira esbrinar quin és origen del nostre saber,sinó que mira de fonamentar-lo. de donar-ne raó. J.G.Fichte, G.W.F. Hegel, Apel, J.Habermas.


Analiticolingüístic: els jocs del llenguatge, descriuen situacions comunicatives. ( Ludwig Wittgenstein)


Hermenéutic: art interpretar i comprendre el sentit de textos. No normativa: no posa normes, i normativa sí que en posa. R.Rorty, Gadamer.

No hay comentarios:

Datos personales

Mi foto
Badalona, Barcelona, Spain
Hola Filomaniacos!!! Em dic Toni, vaig neixer a Badalona i visc a Lloreda. Ara mateix estudio Batxillerat al col·legi Sant Andreu. M'agrada el futbol, per cert: SOC PERICO "solo viven aquellos que luchan"